środa, 1 marca 2017

Wyzwanie czytelnicze Rory Gilmore #1

W ostatnim czasie Gilmore Girls zawładnęły moim życiem, więc stwierdziłam, że fajnie będzie wziąć udział w Wyznaniu czytelniczym Rory Gilmore za które odpowiedzialna jest Alicja (link do bloga). Ale o co chodzi w tym wyzwaniu? W wielkim skrócie: czytamy książki, które czytała Rory w serialu. Co jakiś czas będę dzielić się tutaj z wami moimi postępami.
Na początku tylko wymienię te książki, które czytałam przed rozpoczęciem wyzwania, a potem przejdziemy do tych wybieranych już pod nie. A więc:
1. Carrie - Stephen King
2. Cień wiatru - Carlos Ruiz Zafón
3. Alicja w krainie czarów - Lewis Carroll
4. Charlie - Stephen Chbosky
5. Harry Potter i czara ognia - J. K. Rowling
6. Harry Potter i kamień filozoficzny - J. K. Rowling
7. Dziewczynka z zapałkami - Hans Christian Andersen
8. Królewna Śnieżka - bracia Grimm
9. Makbet - William Shakespeare
10. Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow
11. Pinokio - Carlo Collodi
12. Śnieżka i Różyczka - bracia Grimm
13. Roszpunka - bracia Grimm
14. Romeo i Julia - William Shakespeare
15. Zabić drozda - Harper Lee
16. Zbrodnia i kara - Fiodor Dostojewski
17. Złotowłosa i trzy niedźwiadki 


Pierwszą książką, którą przeczytałam do tego wyzwania, był Hamlet Williama Shakespeare'a. Od dawna chciałam przeczytać ten dramat i akurat nadarzyła się ku temu okazja. Akcja zaczyna się od objawienia ducha ostatniego króla, czyli ojca Hamleta, który mówi mu, że jego śmierć to nie był wypadek, tylko morderstwo. Młody Hamlet nie może się z tym pogodzić i dąży do ujawnienia prawdy. Czytając ten dramat miałam wrażenie, że Hamlet jest jednym z pierwszych ironicznych bohaterów, jaki pojawił się w literaturze. Możliwe, że nad interpretuję, ale naprawdę często czułam płynący z jego słów sarkazm. Mimo, że jest to klasyk, to bardzo mi się podobał i według mnie był lepszy od Makbeta, którego omawiałam w szkole.


Myszy i ludzie to powieść, którą poleca bardzo dużo osób. Opowiada historię Lenniego i Georga - dwóch przyjaciół, którzy razem zatrudniają się do pracy. Lennie, niesamowicie silny mężczyzna, ma mentalność małego dziecka i cały czas pakuje siebie i swojego towarzysza w tarapaty. Książka ta, mimo swojej niewielkiej objętości jest niesamowicie poruszająca. Pokazuję jak wygląda prawdziwa przyjaźń, a zakończenie sprawia, że w oku kręci się łezka. Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się z twórczością Steinbecka to polecam wam to z całego serca, na pewno się nie zawiedziecie.


Jądro ciemności omawiałam kiedyś w szkole jako lekturę i wtedy nie dałam rady jego przeczytać. Tym razem nie było wcale łatwiej, ale stwierdziłam, że te 70 stron nie pokona mnie i przebrnęłam przez opowieść Marlowa. Najprawdopodobniej na mój odbiór tej książki wpływa również fakt, że czytałam ją w wydaniu z Grega, którego nie cierpię. Nie bardzo nawet wiem co wam o niej napisać. Uważana jest za świetną, pełną przesłań opowieść, ale mi po prostu nie podeszła. Na szczęście każdy z nas jest inny i nie wszystko musi się każdemu podobać, prawda?



Kolejny mój wybór padł na Love story Ericha Segala. Spodziewałam się czegoś prostego i szybkiego i to otrzymałam. Historia ta nie była niczym odkrywczym, bardzo przypominała mi Jesienną miłość Sparksa, chodź chyba powinnam napisać, że to powieść Nicolasa przypomina mi Love story, bo z tego co się zorientowałam to ta druga wyszła wcześniej. Nie do końca też wiem, dlaczego jest ona okrzyknięta największym bestsellerem o miłości. Według mnie na ten tytuł nie zasługuje i wiele rzeczy można byłoby w niej zmienić.


Na dzisiaj to tyle, wydaje mi się, że w tych postach będę pokazywać wam po 3-4 książki, zobaczymy jakie będzie moje tempo realizowania wyzwania. A wy bierzecie w nim udział i próbujecie odtworzyć listę czytelniczą Rory? :)

11 komentarzy:

  1. Na razie nie biorę udziału, ale z tego co przeglądałam to całkiem sporo tych książek już czytałam :) Ale akurat nie była to żadna z czterech przez ciebie opisywanych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Serial jeszcze przede mną, pewnie jeśli kiedyś zdecyduję się go obejrzeć, to dołączę też do wyzwania :) Z opisanych przez ciebie książek czytałam "Hamleta" (lubię!) i "Jądro ciemności" (również nie przypadło mi do gustu). Powodzenia w wyzwaniu! <3

    http://mala-czytelniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że kiedyś do niego dołączysz :D

      Usuń
  3. "Hamleta" czytałam jeszcze w szkole, byłam też na sztuce o tym tytule w Teatrze Współczesnym w Warszawie. "Myszy i ludzie" to natomiast opowieść, którą bardzo dobrze wspominam. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku tego roku postanowiłam sobie nie brać udziału w żadnym wyzwaniu oprócz jedynie tego o przeczytaniu 52 książek, bo chcę czytać to, na co naprawdę mam ochotę, a nie sięgać po niektóre tytuły tylko po to, żeby odhaczyć je na liście (a u mnie pewnie do tego by się sprowadziło wzięcie udziału w tym wyznaniu, bo na większość książek z niego nie miałabym ochoty), ale chętnie zerknę co tam się dokładnie znajduje i ile książek z listy mogłabym odznaczyć ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zdecydowałam na to wzywanie również ze względu na zbliżającą się maturę. Mądrzejsze książki zawsze się na niej przydadzą :D

      Usuń
  5. Tu komentarz wcześniej piszesz, że wyzwanie pod względem matury. Podsunęłaś mi dobry pomysł na to xd. Chociaż matura za rok to i tak pasuje się do niej zacząć ogarniać

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie przyjemnego z pożytecznym, tym bardziej, że spora cześć z tych książek jest naprawdę interesująca :)

      Usuń
  6. Ja jeszcze nie zaczęłam oglądać Gilmore Girls ale to wyzwanie wydaje się być naprawdę świetne bo jest mnóstwo tytułów do wyboru. :) Widziałam listę i jest dużo książek które już czytałam i dużo takich, które dopiero mam zamiar przeczytać. :)
    http://itsabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe
    Pozdrawiam
    Tomek z http://mocrecenzji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia