środa, 22 marca 2017

Książki, które chcę przeczytać ponownie

Dzisiaj przychodzę do was z książkami, które chcę przeczytać ponownie. Gdy planowałam ten post nie sądziłam, że sprawi mi on tyle problemów. Zaczęłam się  przyglądać moim lekturom i doszłam do wniosku, że chciałabym się zabrać ponownie za większość z nich. Po intensywnym odrzucaniu kolejnych pozycji udało mi się wybrać 3 książki i jedną serię, za które zabiorę się najszybciej. 




Pierwsza z nich to Oddam ci słońce. Myślę, że nazwa mojego bloga mówi to sama za siebie. Kocham tę książkę. Kocham styl Jandy Nelson. Kocham bohaterów. Kocham historię. Kocham wydanie. Nie wiem tylko jakim cudem przeczytałam ją tylko raz. (W sumie wiem, za dużo nowości i zdecydowanie za mało czasu) Oddam ci słońce to opowieść za którą zabiorę się na pewno w tym roku, bo już od dawna mam na nią ochotę. Jeśli nie znacie losów Judy i Noah musicie to koniecznie nadrobić.


Kolejna, tym razem seria, to Szklany tron. Z utęsknieniem wyczekuję piątego tomu i mój ambitny plan zakłada odświeżenie poprzednich części jeszcze przed jego premierą. Książki te są dość grube, szczególnie trzeci i czwarty tom, jednak dla chcącego nic trudnego, czy jak to tam leciało, tym bardziej, że czyta się je niesamowicie szybko. Sarah J. Maas jest niezaprzeczalną królową fantastyki i to co stworzyła w tych książkach jest bliskie ideału. Już nie mogę się doczekać kiedy znajdę chwilę na ponowną lekturę tej serii.


Do wszystkich chłopców, których kochałam to również historia z którą na nowo chcę się zapoznać. Czytałam ją w oryginale i boje się, że coś mogło mi umknąć, chodź język nie był jakoś wybitnie skomplikowany. Uwielbiam to jak bardzo historia Lary Jean jest urocza. Jej rodzina to jedna z moich ulubionych rodzin książkowych i nie mogę się doczekać kiedy powrócę do pierwszego tomu i w końcu zabiorę się za drugi.


I już ostatnia książka, którą dzisiaj wybrałam, to Zakazane życzenie. Mimo, że czytałam ją niedawno to styl autorki i cała historia niesamowicie mi się spodobały i zaraz po przeczytaniu ostatniego zdania miałam ochotę zacząć ją ponownie, dlatego nie mogło zabraknąć jej na tej liście. Jeśli jesteście ciekawi mojej dłużej opinii na na temat Zakazanego to zostawiam wam link.

Nie wymieniałam tutaj takich oczywistości jak Harry Potter czy Igrzyska śmierci - do tych serii wracam dość często, szczególnie do Pottera, ponieważ nie ma roku, żebym nie przeczytała chociaż jednego tomu przygód mojego ulubionego czarodzieja. Dajcie koniecznie znać za jakie książki wy chcecie zabrać się ponownie. Może uda mi się poznać jakąś nową świetną powieść.:)

50 komentarzy:

  1. Tyle zachwytu nad Szklanym Tronem, a ja nie mogę się zmotywować do przeczytanie tej książki. Również dużo dobrego słyszałam o Zakazanym Życzeniu i tak się cieszę, bo już jest w drodze do mnie!
    Pozdrawiam
    http://strazniczka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę, że nie czytałaś Szklanego tronu! Koniecznie musisz to nadrobić!:D

      Usuń
  2. Do Oddam ci słońce ja również przymierzam się po raz drugi, bo w końcu mam własny egzemplarz. Ta książka jest niesamowita i pokazuje tak różne rodzaje miłości, że to aż piękne. <3
    Koronę w mroku też bym z chęcią przeczytała ponownie, był o wiele lepszy od pierwszego tomu. Jednak trylogię z Feyrą lubię zdecydowanie bardziej, więc pewnie więcej po Koronę nie sięgnę.
    Pozostałe dwie to wciąż pozycje na liście must read, ale niebawem planuję przeczytać obie, w tym tę od Han również w oryginale. :D

    Pozdrawiam,
    Koneko z Recenzje Koneko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jeszcze nie przeczytałam Dworów, ale właśnie słyszałam, że są jeszcze lepsze od Szklanego, co wydaje mi się być wręcz nie możliwe. Dalej podtrzymuje, że Maas to mistrzyni.:D

      Usuń
  3. Oj, do Szklanego tronu też bym wróciła przed nową częścią, bo pamięć mnie już zawodzi. Ale wiem że przez nadmiar obowiązków nie dam rady :/ zwłaszcza że im dalej tym książki są grubsze. Ja chcę się jeszcze zabrać ponownie za Kruczy cykl i w planach mam jeszcze przypomnieć sobie Czas żniw, żeby móc przeczytać 2 tom, no w potem jeszcze 3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ze Szklanym mam podobną sytuacje, trochę pozapominałam, a jednak chciałabym nie pominąć żadnego wątku. Kruczy cykl i Czas żniw jeszcze przede mną.:)

      Usuń
  4. Oddam ci słońce jest w moich top 3 do przeczytania, ale czasu brakuje nawet na nowości 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja to dobrze znam, jednak ostatnio stwierdziłam, że jeśli chcę przeczytać coś "starego" to zrobię to. Nowości nie zając nie uciekną, a i portfel mniej ucierpi.:D

      Usuń
  5. Ja do "Harry'ego Pottera " wracałam już z trzy razy :)
    "Oddam ci słońce" czytałam z rok temu, przy okazji ucząc się z fizyki do egzaminu (co było naprawdę zbyteczne), i pamiętam, że naprawdę mi się podobało :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Harry'ego nie da się nie wracać <3

      Usuń
  6. Ja też tak mam z Harry'm, że co roku czytam przynajmniej jeden tom serii. :')
    Jak pierwszy raz do ciebie trafiłam to twoja nazwa od razu mi sie z "Oddam ci słońce" skojarzyła - no i jest! Miałam dobre skojarzenie. xD
    Szklany tron to cuuuuudo! <3 A Chaol to juz w ogólne najlepszy z najlepszych. <3
    Zakazane życzenie wciąż przede mną i już nie mogę się doczekać. :)
    Pozdrówka! :*
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo za spostrzegawczość.:D
      Tak, mogłabym wzdychać nad Szklanym tronem bez końca i też kocham Chaola! Mam nadzieję, że Zakazane spodoba ci się - daj koniecznie znać jak przeczytasz :)

      Usuń
  7. Też mam takie książki, do których wracam bardzo często i u mnie jednym z takich tytułów jest cała seria o Harrym Potterze, Od ośmiu lat czytam wszystkie części, co rok i zawsze znajduję w nich coś nowego, co jeszcze mnie zaskoczy.

    Miłego wieczoru,
    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety na wszystkie części co rok nie jestem w stanie sobie pozwolić, ale przynajmniej jedną zawsze czytam :)

      Usuń
  8. Na pewno kiedyś przeczytam ponownie moją ulubioną trylogię Oddechy! Kocham całym sercem <3 A także "Kochając Pana Danielsa" czy "Złodziejkę książek" :) W sumie tak teraz patrzę na swoją biblioteczkę i mam ochotę wiekszość tytułów przeczytać jeszcze raz i jeszcze raz <3 Ale o wiele za mało czasu na to wszystko i za dużo nowości wychodzi :( Ach, problemy książkoholików :D
    ps. świetny post, może też taki zrobię u siebie na blogu <3 Buziaki, Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie, które wymieniłaś czytałam i wszystkie mi się podobały. Z chęcią przeczytam taki post w twoim wykonaniu.<3

      Usuń
  9. Przeczytałam dopiero pierwszy tom Szklanego Roku i to dobre dwa lata temu i jakoś nie mogę się zmotywować do kupienia i przeczytania kolejnego :/ A pamiętam, że całkiem mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę musisz kończenie go kupić! Szklany tron to jedna z tych serii, która z każdym tomem jest coraz lepsza, więc jeśli spodobał ci się pierwszy to dalej będzie tylko lepiej!:)

      Usuń
  10. Szklany tron średnio mi się podobał, ale ze względu na cudowny ACOMAF chcę dać tej serii jeszcze jedną szansę, więc za Koronę w mroku może się wkrótce zabiorę :)
    A do książek, które chcę przeczytać ponownie, należy przede wszystkim HP, którego mogłabym czytać ciągle, wspomniany wyżej ACOMAF, Lato koloru wiśni, Marina i Wichrowe wzgórza, ktore czytałam już kilka razy i uwielbiam :)

    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze Szklanym tronem jest tak, że każdy kolejny tom jest lepszy od poprzedniego, więc może się jeszcze przekonasz.:)

      Usuń
  11. Książkę "Oddam ci słońce" chciałabym bardzo przeczytać. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poza wspomnianym już przez Ciebie "Harrym Potterem", do którego bez wątpienia kiedyś powrócę, jak tylko więcej wolnego czasu się znajdzie, chciałabym jeszcze raz powrócić do serii "Oddechy" Rebecki Donovan, którą ze względu na ogrom towarzyszących mi podczas czytania emocji (zwłaszcza w drugiej części) musiałam co chwilę odkładać i wracać do niej po kilku dniach, jak trochę emocje opadły ;) Poza tym koniecznie muszę przeczytać ponownie "Brudny świat", wprawdzie po jej przeczytaniu byłam przez kilka dni "nie do życia", ale dla takich emocji zdecydowanie warto :) Serdecznie Ci je polecam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddechy już czytałam i podobała mi się ta trylogia, a o Brudnym świecie jeszcze nie słyszałam, więc muszę koniecznie go sprawdzić.:)

      Usuń
  13. Najchętniej bym wróciła do "Magiczna gondola, Ukryta brama i Złoty most" <3 Uwielbiam tą serie, świetny cykl poza czasem :D A z twoich chciałabym przeczytać "Oddam Ci słońce" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo akurat mam tę trylogię na półce, niestety jeszcze nie przeczytaną, ale mam nadzieję, że spodoba mi się tak bardzo jak tobie.:)

      Usuń
  14. Z tych książek czytałem tylko "Koronę w Mroku". Ostatnio odświeżyłem sobie "Szklany Tron" i za niedługo mam zamiar zrobić tak samo z drugim tomem. Co do "Oddam Ci Słońce" to jestem na jakiejś trzydziestej stronie i za bardzo nie ciągnie mnie do niej. Zacząłem ją czytać rok temu w wakacje i w te mam zamiar ją przeczytać, ale jak wyjdzie to nie wiem.

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za cały Szklany zabiorę się już niedługo a co do Oddam ci słońce mam nadzieję, że jednak ci się spodoba.:)

      Usuń
  15. "Do wszystkich chłopców, których kochałam" czytałam dawno temu, ale miło wspominam tę książkę. Mam jeszcze ogromną ochotę na "Oddam ci słońce". :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żadnej z nich jeszcze nie przeczytałam, ale mam ogromną ochotę na "Zakazane życzenie".
    Jeśli chodzi o mnie, to chętnie jeszcze raz przeczytałabym książki Elizabeth Gilbert.

    czytu-czytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakazane jest magiczne, przeniesie cię do innego świata i nie będziesz mogła się oderwać.:)

      Usuń
  17. Z powyższych udało mi się dopiero przeczytać całą serię "Szklanego Tronu" i zrobiłabym to kolejny raz, a może nawet jeszcze następny. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, Szklany tron to seria, którą mogłabym czytać i czytać.:D

      Usuń
  18. Nie czytałam żadnej z opisywanych pozycji, ale "Do wszystkich chłopców.." brzmi ciekawie :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo urocza książka, idealna na leniwy weekend.:)

      Usuń
  19. Zakazane życzenie to bym chciała przeczytać, ale dopiero przede mną pierwszy raz XD

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to zrobisz i spodoba ci się.:D

      Usuń
  20. Szklany tron jest cudowny <3 Zgadzam się - Sarah jest królową fantastyki <3 Sama mam ostatnio ogromną chęć, żeby jeszcze raz przeczytać ACOMAF XD A oprócz tego chętnie odświeżyłabym sobie Szeptem :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze Dworów nie czytałam, ale planuję w najbliższym czasie.:)

      Usuń
  21. Alloha!
    Super post, więc przybywam i komentuję ♥
    Miałam ciężki dzień, więc fajnie, że miałam co czytać w chwili relaksu :D
    Dobra, czas spojrzeć prawdzie w oczy. Zaczęłam tylko serię pani Maas. Tom pierwszy jest okay. Lubię czasy, gdy kobiety nosiły piękne suknie, a panwie byli rycerzami, władcami itp. Na chwilę obecną dam sobie spokój z tą serią, a potem postaram się kontynuować tę historię.
    Ale od początku #TeamChaol
    Co do reszty... Planuję urodzinową paczkę z serii #Odsiebiedlasiebie i tak mam w planach 3 książki i z chęcią dobiorę 4, tylko nwm jaką. I może będzie to ,,Oddam Ci słońce''?
    Znaczy, ja mam niedługo testy i muszę się opanować z czytaniem! (To nic,że dziś wypożyczyłam jedną książkę)
    Dobra, muszę spadać.
    Wpadnę kiedy indziej.
    Xoxo

    Melloniasta:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham Chaola! I polecam ci oddam ci słońce, musisz koniecznie spróbować.:)

      Usuń
  22. Nie czytałam ani jednej książki z tego wpisu, ale wszystkie są na mojej liście do przeczytania, więc mam nadzieję, że nadrobię to :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tych wszystkich książek czytałam tylko "Oddam Ci słońce" i najchętniej przeczytałabym ją raz jeszcze <3 a tak to hmm chciałabym zabrać się raz jeszcze za "Cień wiatru" "Miniaturzystkę" i "Słowika" Te pozycje mogłabym czytać w kółko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowika wszyscy tak bardzo polecają, a ja wciąż go nie przeczytałam. Wstyd!

      Usuń
  24. "Oddam ci słońce" ostatnio widziałam w bibliotece, ale gdzieś przeczytałam o niej negatywną opinię i jej nie wypożyczyłam. Myślę, że jeśli nikt jej nie wypożyczył, to ja się skuszę ;)
    Jeszcze bardziej zamarzyłam o tym, aby przeczytać "Szklany tron".
    Ja na pewno wrócę do serii "Czerwień rubinu" oraz "Dotyk Julii" no i oczywiście "Charlie".
    Pozdrawiam!

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddam ci słońce albo się kocha, albo nienawidzi. Mam nadzieję, że będziesz jednak w tej pierwszej grupie.:)
      A co do książek przez ciebie wymienionych, to bardzo lubię Trylogię czasu i z chęcią zakupie sobie te piękne nowe wydanie.:D

      Usuń
  25. Ja uwielbiam czytać Potter'a milion razy i chyba nigdy mi się nie znudzi. :D
    Ale to wyjątek, ogólnie rzadko mam czas żeby czytać jedną książkę więcej niż raz. :(
    http://itsabookgeek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Potter'a zawsze znajdzie się czas.:D

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia