sobota, 4 marca 2017

Przeczytane w lutym 2017


Kiedy to się stało, że piszę już drugie podsumowanie miesiąca? Luty przeleciał mi jak przez palce i nie mam pojęcia jakim cudem to się stało. Do matury zostały raptem dwa miesiące, w szkole nie wyrabiam się na zakrętach, ale jakoś znalazłam czas na przeczytanie kilku książek. Nie były to szalenie obszerne lektury, ten miesiąc płyną pod patronatem krótkich książek. Książek w większość "poważniejszych" z czego bardzo się cieszę. 4 z nich to również pozycję z Wyzwania czytelniczego Rory Gilmore, w którym zdecydowałam się wziąć udział i jak widać nie idzie mi to tak źle. 


Pierwszą, za jaką zabrałam się w tym najkrótszym miesiącu w roku, był Zagubiony heros. Nie będę się tutaj o nim rozpisywać, bo jest na blogu osoby post o nim (link). Pierwsza część kolejnej serii Riordana spodobała mi się i niedługo będę chciała zabrać się za kolejny tom.


Hamlet to książka wybierana pod Wyzwanie czytelnicze Rory o którym jest już oddzielny post (link). W nim piszę troszkę więcej o tym dramacie, więc jeśli jesteście ciekawi to zapraszam do przeczytania.

Następnie przyszła pora na lekturę do szkoły i w tym miesiącu był to Inny Świat. Książka o łagrach, która mimo swojej tematyki bardzo mi się spodobała. W ostatnim podsumowaniu (link) wspominałam, że lubię tematykę związaną z obozami, dlatego ta powieść pozwoliła mi dowiedzieć się nowych rzeczy o tamtej rzeczywistości.


Myszy i ludzie, Jądro ciemności i Love story to kolejne książki z Wyzwania i o nich również więcej w wyżej wymienionym poście. Nie chce powielać swoich opinii w kilku miejscach, dlatego jeśli macie ochotę zajrzyjcie post wcześniej. :)


W tym miesiącu również przeczytałam Losing hope, o której nawet pisałam tutaj trochę więcej. Ciekawskim zostawiam link do moich przemyśleń.

I ostatnią, ósmą książką, a właściwie tomikiem poezji, jest Mleko i miód. Wiersze, które opanowały internet, pisane przez młodziutką dziewczynę, były przeze mnie najbardziej wyczekiwaną pozycją od kilku miesięcy. Ogromnie się cieszę, że wydawnictwo otwarte postanowiło przełożyć je na język polski i chodź tłumaczenie nie dorównuje oryginałowi, to i tak była to przyjemna lektura.

Jak widzicie luty nie wypadł wcale tak źle. Mam nadzieję, że moje tempo czytania utrzyma się w kolejnych miesiącach, ale patrzą na to, ile już teraz mam do roboty to nie chcę sobie nawet wyobrażać co to będzie w kwietniu. Mam nadzieję, że wasz miesiąc był udany i jesteście zadowoleni ze swoich wyników.:)

28 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawi mnie ten tomik Mleko i Miód, a właściwie jego tłumaczenie. Muszę się zaopatrzyć w tę dwujęzyczną wersję, żeby sobie porównać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angielska wersja jest o niebo lepsza, przez to, że wiersze są proste część z nich brzmi po polsku płytko i tandetnie. Nie dziwie się, że sporo osób krytykuje ten tomik po zapoznaniu się z nim w języku polskim.:(

      Usuń
  2. Z wymienionych pozycji czytałam Inny Świat (bardzo pouczające), Jądro ciemności (przenudne) i Myszy i ludzie (przepiękna wzruszająca historia) :)

    Wydaje mi się, że jak na czas przygotowan do matury to twoj spis przeczytanych lektur jest imponujący ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też jestem z niego zadowolona :)
      oh Jądro ciemności, ledwo zmęczyłam te 70 stron...

      Usuń
  3. A bo to już luty się skończył? O mamo!
    No ja przeczytałam Złodziejkę książek, Akademię wampirów i Medaliony. Pewnie coś jeszcze, ale teraz nie pamiętam :]
    Za to Twój stosik. No szał!
    Mleko i miód sprawię sobie na urodziny za miesiąc i może Szóstkę wron.
    A czytałaś może Czerwień rubinu? Ja teraz czytam i jest wielkie LOVE!
    Jak się uwinę z testami gimnazjalnymi i bierzmowaniem to będę czytać i czytać, a teraz polecam Ci stworzene listy 100 książek, które chcesz przeczytać, ja robię tą listę już drugi rok i to dla mnie świetna zabawa.
    No dobrze. Czekam na kolejne posty.
    Xoxo

    Melloniasta:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie chciałabym potem konfrontować swoich planów z rzeczywistością. :D
      Całą trylogię Czerwień rubinu miałam okazję już czytać, teraz czekam tylko na to nowe wydanie, które jest przepiękne!
      Jaki ci się podobała Akademia? To jedna z moich ulubionych młodzieżówek, więcej jestem bardzo ciekawa czy przypadła ci do gustu. :)

      Usuń
    2. Tak!
      Akademia jest cudna, moja pierwsza książka o wampirach i już wielka miłość ♡ (kocham tam prawie wszystkich! ) O super, że czytałaś trylogię Czerwień Rubinu! A okładki będą cudne!

      Usuń
  4. Większość książek wymienionych przez Ciebie już czytałam, oprócz Losing Hope, Love Story oraz Myszy i ludzie, ale tę ostatnią książkę mam na oku i liczę na to, że kiedyś uda mi się ją przeczytać :) Co do Mleko i miód to czytałam większość wierszy z tego tomiku (niestety fanką nie jestem), więc pozwolę sobie zaliczyć ją do "mniej-więcej" przeczytanych, haha ;D
    W ogóle jakoś tak poczułam się zainspirowana do ponownego przeczytania Hamleta, muszę znaleźć dla niego czas w najbliższych dniach :)
    Powodzenia w marcu, mam nadzieję, że spotkasz na swojej drodze same ciekawe książki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myszy i ludzie to pouczająca, warta przeczytania książka, mam nadzieję, że Ci się spodoba. :)
      Tobie nie muszę życzyć powodzenia, bo patrząc na Twoje podsumowania i tak już jestem zawstydzona swoją ilością przeczytanych. :D

      Usuń
  5. Z chęcią przeczytałabym Mleko i Miód, ostatnio jest o tym bardzo głośno, a należę do wrażliwców na poezję. Koniecznie muszę zakupić swoj tomik. Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wersję dwujęzyczną, oryginał jest zdecydowanie lepszy. :)

      Usuń
  6. Gratuluję udanego miesiąca! Mój niestety taki nie był, bo nie przeczytałam prawie nic, chociaż miałam trzy tygodnie wolnego. Ale ten czas tak szybko zleciał, że nim się obejrzałam, był już koniec miesiąca. Ale mam nadzieję, że w marcu będzie lepiej i tobie również życzę udanego miesiąca! ;)

    Pozdrawiam, obserwuję i serdecznie zapraszam do siebie na recenzję książki "Zaginięcie",
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest, że jak jest wolne to czyta się najmniej, przynajmniej mnie się tak ciągle zdarza. :D

      Usuń
  7. Poluję na "Myszy i ludzie" ale upoluję ją dopiero po maju. "Inny Świat" to kolejna lektura której nie przeczytałam, ale mam nadzieję, że jednak uda mi się do niej zajrzeć ;) Jądro Ciemności czytałam w zeszłym roku, bo też miałam to jako lekturę. Jeśli chodzi o Mleko i Miód to chyba jestem jedyna, która krytykowała ten tom już w wersji angielskiej. Myślę, że tłumaczenie aż tak dużego wpływu nie miało na to, że wyszło tak płytko, ale to tylko moje odczucia po czytaniu oryginalnej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widziałam twoją recenzję tych wierszy i po części się zgadzam, ale jednak większość z nich zapadła mi w pamięć. Ile osób tyle opinii. :D

      Usuń
  8. Faktycznie, sporo książek na koncie. Ja przeczytalam w lutym tylko 4.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję udanego miesiąca ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem przed maturą i się lekko nie wyrabiam. Nie pamiętam, kiedy ostatnio spędziłam cały weekend w domu, bo albo jadę na dodatkowe z matmy, albo pomóc przyjaciółce się uczyć. Z uczeniem do rozszerzenia to już w ogóle jestem kompletnie w plecy ;) Ale jakimś dziwnym trafem wciąż znajduję czas na bloga i czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wynik, naprawdę! Ja przeczytałam 9 książek, ale od początku roku...nie za dobry początek roku jesli chodzi o czytelnictwo dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9 to nie tak źle! zawsze mogło być nic.:)

      Usuń
  12. Świetny wynik! :D Też przeczytałam 8 książek :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  13. Luty był bardzo krótki :) A mi udało się przeczytać 8 książek, także jestem zadowolona z wyniku :) Jestem bardzo ciekawa tej pozycji "Mleko i miód" ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko i miód polecam kupić w wersji dwujęzycznej, oryginał jest o wiele lepszy :)

      Usuń
  14. Wciąż się zastanawiam nad Mlekiem i miodem :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia