niedziela, 12 lutego 2017

Top 3 pary książkowe

Walentynki zbliżają się wielkimi krokami, więc czemu by nie zrobić topki związanej właśnie z tym świętem. Jako zwolennik młodzieżówek bardzo często spotykam się w wątkiem miłosnym, który, nie oszukujmy się, występuje prawie w każdej książce. Ciężko znaleźć powieść młodzieżową w której bohaterowie nie zakochują się w sobie. Dlatego postanowiłam podzielić się z wami trzema moimi ulubionymi parami książkowymi. Wszystkie trzy stawiam na tym samym miejscu, więc kolejność nie ma tu znaczenia.



Pierwsza para to przeurocza Lara Jean i Peter z Do wszystkich chłopców których kochałam Jenny Han. Początkowo nie byłam przekonana do tego połączenia, ale stopniowo z każdą przeczytaną stroną coraz bardziej zaczęłam im kibicować i w pewnym momencie przepadłam totalnie. Ich związek rozpoczął się tak naprawdę w dość dziwny i nietypowy sposób i nie chcę wam tutaj pisać w jaki, dlatego, że byłby to spojler, a przecież większość z nas za tym nie przepada. Możliwe, że tak bardzo lubię tą parę ze względu na całą książkę, która jest niesamowicie ciepła i kochana. Ma cudowny klimat i czytało mi się ją z wielką przyjemnością. Jestem pewna, że kiedyś do niej wrócę i już nie mogę się doczekać, kiedy zabiorę się za drugi tom, w którym mam nadzieję, sprawy między Larą a Peterem pójdą po mojej myśli.

Kolejni ulubieńcy to Rose i Dimka z Akademii Wampirów Richelle Mead. Kurczę nawet nie wiecie jak bardzo ich uwielbiam. Czekanie na moment, kiedy w końcu będą razem, było dla mnie katorgą, a to co Richelle zrobiła po tym cudownym wydarzeniu wołało o pomstę do nieba. Ten związek nie jest typowo cukierkowym młodzieńczym zauroczeniem i właśnie jego dojrzałość najbardziej mnie urzekła. Zarówno Rose, jak i Dimka są świadomi swoich obowiązków i nie rzucają wszystkiego w diabły, aby być razem. Są odpowiedzialni i wiedzą, że mają przede wszystkim chronić swoich podopiecznych, nieważne jakie będą tego konsekwencje. Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się z Akademią Wampirów to serdecznie wam ją polecam. Wiem, że teraz jest bardzo trudno ją gdziekolwiek znaleźć, ale uwierzcie mi, że naprawdę warto chociażby poszukać w bibliotece, ponieważ są to jedne z lepszych młodzieżówek jakie miałam okazję czytać.

I już ostatnią parą, ale wcale nie mniej lubianą, jest Samantha i Jase z Mojego życia obok Huntley Fitzpatrick. Wiem, że miało być o parach, ale muszę na samym początku wspomnieć o tym, jak bardzo kocham rodzinę Garrettów. Jeśli kiedyś w przyszłości pojawi się topka z najlepszymi rodzinami książkowymi to uwierzcie, że Garrettowie znajdą się tam na równi z Wesley'ami. Wracając do Samanthy i Jase. Szczerze mówiąc (pisząc) o wiele bardziej wolę w tym związku Jase, bo jest to materiał na idealnego chłopaka, ale Samantha jak na bohaterkę literacką była wyjątkowo znośna. To już chyba jakieś moje zboczenie, że ciężko jest mi polubić żeńskie postaci, ale nie potrafię nic z tym zrobić. Samantha i Jase. Ona z idealnej rodziny, on z tej rozbałaganionej. I jak to w młodzieżówkach bywa, zakochują się w sobie, mimo licznych różnic. W tej książce najbardziej podobało mi się to, że uczucie między bohaterami pojawiało się stopniowo. Często jest tak, że główna para widzi się na ulicy pierwszy raz i już wiedzą, że to miłość do grobowej deski. Tutaj tego nie ma. Wszystko rozwija się w bardzo subtelny, delikatny i w stu procentach autentyczny sposób i to jest według mnie ogromna zaleta tej historii. Polecam ją wam, jeśli szukacie ambitniejszej młodzieżówki z fajną historią i świetnymi bohaterami.

Czytaliście coś z tych wymienionych przeze mnie książek? Jeśli tak koniecznie mi napiszcie i również z chęcią poznam wasze ulubione pary literackie. :)

30 komentarzy:

  1. Wszystkie te trzy tytuły książek mam w planach, a w dodatku tak się składa, że chyba widziałam w mojej bibliotece Akademię Wampirów :) Gdy tylko skończę te tytuły, które zalegają u mnie na półce, pójdę poszukać i jeśli rzeczywiście będzie, skuszę się na wypożyczenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj to świetna seria!

      Usuń
  2. "Moje życie obok" bardzo chce to przeczytać ♡ a moja ulubiona para książkowa hmm.. mam ich dużo :D ale na obecną chwilę to Elizabeth i Tristan z "Powietrze, którym oddycha" :) jeśli nie czytałaś to polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko jedną parę - Larę i Petera (zgadzam się, oni są świetni ♥), żałuję, ze drugi tom tej serii nie będzie wydany w Polsce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście mam go w angielskiej wersji, ale i tak chciałabym aby wydali go w Polsce. :(

      Usuń
  4. Mam to samo! Uwielbiam postaci męskie, a przede wszystkim książki pisane z ich perspektywy!
    Co do Mojego życia obok, to już pisałam u siebie, że nie bardzo podeszła mi ta książka (też chyba przez Samanthe) ale Garretsów uwielbiam! A w drugiej części są jeszcze fajniesi! No i Tim i Alice są super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam właśnie twoją opinię na temat drugiego tomu i mam nadzieję, że wydawnictwo wyda go.:)

      Usuń
  5. Nie czytałam, ale na szczęście słyszałam o ''Akademii Wampirów'', bo inaczej bym musiała napisać, że nie mam zielonego pojęcia, o czym piszesz :) moją ulubioną parą z powieści młodzieżowych jest póki co Julia i Warner z ''Dotyku Julii'' i Tris i Cztery, ale tylko z pierwszej części ''Niezgodnej'' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również lubiłam Tris i Cztery w pierwszym tomie.:)

      Usuń
  6. Tak sie składa, że nie znam żadnej z tych par. xDD
    Ja postawiłabym zdecydowanie na Lou i Willa z Zanim się pojawiłeś, albo na Harry'ego i Hermionę (no kurde, czemu autorka ich nie spiknęła? xD). <3
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zapoznać ci się z nimi w wolnym czasie, a Willa i Lou również bardzo lubię.:)

      Usuń
    2. Lou i Will - też od razu o nich pomyślałam :)

      Usuń
  7. Witaj!!! ♡ ▪_- ♡
    Ja jak zwykle nic nie czytałam! Oczywiście z tej topki.
    Ja tutaj bym wcisnęła Judie i Bryce'a z ,,Dziewczyna i chłopak wszystko na opak'', bo kocham ten film, który obejrzalam 73526 razy i przeczytalam książkę w kilka godzin. No nie jest to typowy schemat pary, ale pierwsza miłość, która mnie zauroczyła.
    Jestem ciekawa Twoich propozycji i chyba się skuszę jak skończę ,,Złodziejkę książek''. Także kolejne pozycje do *wypożyczenia.
    *W tym roku stawiam na wypożyczanie książek, bo kupiłam regał w tamtym roku i już za mały...
    Ja spadam, bo nauka czeka!
    Do next!!!
    Xoxo

    Melloniasta:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Judie i Bryce'a! Byli tacy słodcy i polecam ci te książki, które wymieniłam, bo są naprawdę fajne :)

      Usuń
  8. Pierwsze dwa tytuły już za mną i Akademia Wampirów należy do nielicznych moich ulubionych książek o wampirach :) Jeszcze do tej pory pamiętam jak bardzo uwielbiałam Rose <3

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam nic z wymienionych książek :D ale super pomysł na post, moje ulubione pary książkowe to hmm.. Dexter i Emma z "Jeden dzień", Cztery i Tris z "Niezgodna" i hmm.. chyba Cealena i Chaol (choć tak do końca nie byli razem ) ale chciałabym żeby byli haha <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeju ja też! Wszyscy shippują ją z Ronanem, którego też bardzo lubię, ale Chaol skradł moje serce!

      Usuń
  10. Nie czytałam nic z wymienionych książek :D ale super pomysł na post, moje ulubione pary książkowe to hmm.. Dexter i Emma z "Jeden dzień", Cztery i Tris z "Niezgodna" i hmm.. chyba Cealena i Chaol (choć tak do końca nie byli razem ) ale chciałabym żeby byli haha <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam żadnej z tych książek (wstyd się przyznać :D). Moją ulubioną parą zawsze będzie Malec i Eleonora i Park. No i Gus i Hazel :D

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety za Eleonorą i Parkiem nie przepadam, ale za to bardzo lubię Maleca.:)

      Usuń
  12. Żadnej z tych książek niestety nie czytałam, ale mamy planach Moje życie obok ^^ A swojej ulubionej pary literackiej nie mam - jakoś się nad tym nigdy nie zastanawiałam. Ale muszę to zmienić ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje życie obok bardzo polecam, w sumie wszystkie trzy polecam. :D

      Usuń
  13. Jeszcze nigdy nie czytałam żadnej z nich - trzeba nadrobić zaległości :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalnie chciałam wybrać te mniej znane m, aby móc wam coś polecić, mam nadzieję, że jak się za którąś zabierzesz, to ci się spodoba :)

      Usuń
  14. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek.Muszę to koniecznie nadrobić. :)
    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się spodobają :)

      Usuń
  15. Jeszcze żadnej z tych książek nie czytałam ;) może kiedyś :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Z bólem przyznaje ze nie czytałam żadnej książki z twojej topki
    Jak dla mnie Adam i Mia,Ania i Gilbert, ja i Edmund ♥

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia