sobota, 12 sierpnia 2017

Przeczucie | Tetsuya Honda | przedpremierowo


Kryminały to pewnego rodzaju nowość w moim życiu czytelniczym. Dopiero niedawno zaczęłam pochłaniać ich więcej i ogromnie się z tego powodu cieszę. Co prawda nie zawsze trafiam na perełki i zdarza się mi przeczytać coś słabego, ale poznawanie kolejnych historii to coś, co warto robić dla takich książek jak Przeczucie.

Wszystko zaczęło się od znalezienia szczelnie opakowanych zwłok porzuconych pod żywopłotem. Niecodzienny widok, który już po kilku godzinach zostaje zgłoszony na komisariat. Za sprawę zabiera się młoda pani komisarz Reiko, która słynie z ponadprzeciętnej intuicji. Razem ze swoim zespołem rozpoczynają śledztwo podczas którego na jaw wychodzi mnóstwo komplikujących sprawę faktów, a na dodatek Himekawa musi użerać się z upierdliwym Katsumatą. Czy uda im się rozwiązać zagadkę zanim zabójca odnajdzie ich?

Wiecie co sprawiało mi największą trudność podczas czytania tej książki? Imiona. Japońskie imiona, których nawet po skończeniu Przeczucia nie potrafię powtórzyć i co chwila je sprawdzam. Każde z nich brzmiało mi tak samo i musiałam zastanawiać się kto kim jest. Na szczęście na początku powieści jest spis postaci. Dziękuję bardzo za niego, bo niesamowicie ułatwił mi życie. Skoro tę jedyną wadę już przedstawiłam to przejdźmy do tej przyjemniejszej części.

Reiko Himekawa to ten typ kobiety w literaturze, który uwielbiam. Silna, piękna i niezależna. Jako jedyna żeńska reprezentacja w policji nie miała łatwo. Otaczającym ją mężczyznom nie raz zdarzyło się z niej drwić i podważać słuszność jej stanowiska. Nie dość, że została jednym z najmłodszych komisarzy to miała czelność być przedstawicielką płci pięknej. Mimo wszystko Reiko nie pozwoliła sobie wejść na głowę i krótko trzymała wszystkich swoich podwładnych. Potrafiła świetnie rozpoznawać sytuację i wyciągać konkretne wnioski. Jednym słowem - odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku. Świetnie wykreowana postać, zresztą jak wszystkie w tej książce. Bohaterowie Przeczucia to osoby z krwi i kości, których cechy były charakterystyczne i wyraźne. Dzięki temu nawet ostatni skurczybyk Katsumata zdobył moją sympatię właśnie przez tę prawdziwość.

Ważnym elementem każdej historii kryminalnej jest główna zagadka, z którą zmierza się policja. Tajemnica porzuconego ciała rozrosła się w skomplikowaną serię zabójstw z fenomenalnym rozwiązaniem. Ogromnie spodobał mi się pomysł na tę sprawę, a pojawiające się okrucieństwo tylko pobudzało moją ciekawość. Z każdą stroną byłam coraz bardziej zaintrygowana i w końcu nie mogłam się oderwać od książki, a ostatnio z moim zapałem do czytania jest bardzo słabo, więc powinno to mówić samo za siebie.

Przeczucie to pierwszy tom kryminalnej serii, która ukaże się u nas dzięki wydawnictwu Znak. Już nie mogę się doczekać, kiedy w moje łapki wpadnie druga część, bo losy komisarz Reiko są godne kontynuowania. Koniecznie zapamiętajcie ten tytuł oraz okładkę i biegnijcie po nią szesnastego sierpnia do księgarni.

Premiera książki 16 sierpnia!
Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak.

13 komentarzy:

  1. W sumie nie czytam kryminałów, ale ten mnie wyjątkowo ciekawi, więc chyba przeczytam :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fajny, powinien ci się spodobać. :)

      Usuń
  2. Ja z kolei bardzo dobrze znam się już z kryminałami i teraz bardzo rzadko je czytam, bo zrobiły się mega przewidywalne. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, dla kogoś kto już dłużej "siedzi" w tym gatunku musi być niesamowicie ciężko znaleźć coś na poziomie. :)

      Usuń
  3. Dlaaaczego jak planowałam zrobić sobie odwyk od kryminałów, na rynek wychodzi tyle cudeniek! Będę o Przeczuciu pamiętać, bo domyślam się, że warto.
    Jeśli zaczynasz w kryminały, z wielką chęcią poleciłabym Ci książki pana Zygmunta Miłoszewskiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo, zapamiętam to nazwisko. :)

      Usuń
  4. Uwielbiam kryminały więc może sięgnę po tę powieść 😄
    Buziaki! 😘 www.calm-inside-the-storm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie ci do gustu. :)

      Usuń
  5. Ja również ostatnio zaczęłam czytać więcej książek z tego gatunku. Ta wydaje się całkiem ciekawa.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się spodobała, więc może i tobie przypadnie do gustu. :)

      Usuń
  6. Uwielbiam kryminały, na pewno po ten sięgne 😊
    Pozdrawiam, maobmaze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Po przecytaniu Twojej recenzji nabrałam ogromnej ochoty na siegnięcie po tę książce i teraz bardzo żałuje, że jej nie wzięłam :) Ale na pewno po nią sięgne :) Bo ja ostatnio bardzo lubię zaczytywać się kryminałach czy thrillerach :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia