wtorek, 20 czerwca 2017

Top 5 książek na wakacje

Wakacje tuż tuż a wiąże się z nimi oczywiście mnóstwo wolnego czasu, który większość książkoholików poświęci na czytanie. A skoro czytać możemy więcej to czemu nie poznać by nowych świetnych historii. Stąd pomysł na topkę wakacyjną, w której co nieco opowiem wam o dwóch seriach i trzech książkach idealnych, według mnie, na ten letni okres. 


Zabierz się za Szklany tron jeśli szukasz:
- silnej, sarkastycznej głównej bohaterki, która nie da sobie w kaszę dmuchać
- książek osadzonych w świecie fantasy tak genialnym, że nie da się tego opisać słowami
- samych cudownych mężczyzn urozmaicających historię 
- magii, magii i jeszcze raz magii rozwijającej się w naturalnym tempie
- książek, które złamią ci serce, ale jednocześnie staną się ulubieńcem wszech czasów
- czegoś obszernego, w co można się wgłębić, bo posiada (narazie) pięć grubiutkich tomów


Zabierz się za Percy'ego Jacksona jeśli szukasz:
- serii z mnóstwem humoru, który dostarcza jedyny i niepowtarzalny satyr Grover
- książek tak lekkich i przyjemnych, że ich pochłonięcie zajmie niewiele czasu
- dużej ilości mitologii podanej w przystępny i zabawny sposób
- zwrotów akcji i wielu zagadek
- bohaterów, których nie da się nie pokochać


Zabierz się za Dziewczyna i chłopak wszystko na opak jeśli szukasz:
- uroczej opowieści o pierwszej miłości nastolatktów
- historii przedstawionej z dwóch perspektyw, które diametralnie się od siebie różnią
- książki, po której będziesz mógł/mogła zabrać się za fantastyczną ekranizację
- pozycji, dzięki której z twojej twarzy nie zejdzie uśmiech


Zabierz się za Między teraz a wiecznością jeśli:
- podobała ci się trylogia czasu i szukasz czegoś w podobnych klimatach
- liczysz na niezobowiązującą, prostą lekturę
- chcesz móc odkryć zagadkę kryjącą się na kartach tej powieści
- niestraszne ci duchy i inne nadprzyrodzone stworzenia


Zabierz się za Oddam ci słońce jeśli szukasz:
- wątku lgbt
- cudownych, mądrych cytatów, które zostaną z tobą na dłużej
- historii zaskakującej, ale również łamiącej serce
- motywu sztuki przewijającego się przez całą książkę
- wyrazistych bohaterów, których nie da się zapomnieć

Jak widzicie, dzisiejszy post postanowiłam stworzyć w trochę innej konwencji, aby nie nie przynudzać za długim tekstem. Postawiłam na główne cechy wybranych książek, więc tym sposobem każdy z was może sam zdecydować, czy dana pozycja go zainteresuje. Ja każdą z nich polecam i mam nadzieję, że sięgniecie po którąś z nich w te nadchodzące wakacje. Uściski.

26 komentarzy:

  1. "Szklany Tron" uwielbiam, jestem po trzecim tomie, ale planuję przeczytać całą serię od początku i ją dokończyć.
    Jak wyżej, bardzo lubię Percy'ego, ale nie przeczytałam jeszcze całej serii, planuję niedługo się za to zabrać.
    Słyszałam o "Dziewczynie..." dużo dobrego, więc być może w wolnej chwili ją przeczytam.
    Z "Między teraz a wiecznością" nie mam dobrych wspomnień, skończyłam jakoś po 70 stronie, kompletnie do mnie nie przemawia ta książka.
    "Oddam ci słońce" to jedna z moich ulubionych książek, chciałabym ją przeczytać jeszcze raz :D.
    Od siebie dorzuciłabym jeszcze coś Greena :D.

    www.literynapapierze.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo dobry plan, bo Szklany tron z każdym rereadem kocha się jeszcze bardziej!
      Z ciekawości przy pisaniu posta sprawdziłam oceny Między teraz a wiecznością na lubimyczytać i części osób, tak jak tobie, nie przypadła ona do gustu. To normalne. Ja ją czytałam już jakiś czas temu i wtedy mi się podobała, dlatego się tutaj pojawiła. :)
      Green rzeczywiście ma wakacyjny klimat, ale jakoś nie przepadam za jego książkami, więc się nie pojawił. :D

      Usuń
  2. Na pewno będę w wakacje nadrabiać Szklany Tron, bo zostały mi 3 tomy, które posłusznie czekają na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już wkrótce je przeczytasz i będziesz zachwycona. :D

      Usuń
  3. Podpisuję się całym sercem pod Persiakiem i "Oddam ci słońce", w sumie nawet zastanawiam się nad powtórzeniem tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie książki, które można czytać cały czas i nigdy się nie znudzą. :)

      Usuń
  4. O 4 książkach słyszałam, ale żadnej nie czytałam :) Jednak mam mieszane uczucia do "Oddam ci słońce" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś ją już, czy po prostu po opisie czujesz, że nie będzie to książka dla ciebie? :)

      Usuń
  5. Bardzo podoba mi się forma postu, prosta i zrozumiała, od razu można ustalić, czy książka nadaje się dla mnie, czy nie. Ja wakacje niestety mam bardzo zapracowane, ale na pewno gdzieś zmieszczę czytanie. Szklany Tron to pozycja obowiązkowa dla mnie, więc na pewno przeczytam :)
    Pozdrawiam,
    www.bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połowa moich też niestety minie pod znakiem pracy, ale zawsze znajdzie się czas na książkę. Mam nadzieję, że pokochasz Szklany tron tak mocno jak ja.:)

      Usuń
  6. Chyba najbliżej mojemu gustowi do "Dziewczyna i chłopak wszystko na opak", ale pierwszy raz słyszę o tej książce więc muszę się jej bliżej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięć tomów "Szklanego Tronu" plus zbiór nowelek czytałem ram z wyjątkiem pierwszej części (dwa razy). W wakacje chyba przeczytam jeszcze raz drugi tom. Ach no i Percy. W tamtym roku przeczytałem go raz, w tym również i nie wiem czy przeczytać teraz w wakacje czy dopiero za rok, ale tak mnie do tego "ciągnie", że chyba powtórzę moją przygodę z Persiakiem jeszcze raz :D

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Między teraz a wiecznoscia to coś zdecydowanie dla mnie! Moj plan na wakacje jest dość ambitny (niedługo na blogu), ale postaram się gdzieś tą książkę wcisnąć 👌

    Pozdrawiam,
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo ciekawa książek z serii "Szklany tron". Niestety "Oddam Ci słońce" jakoś mnie nie urzekło, a wręcz zawiodłam się na tej książce... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również mam w planach napisać taki post. Mam nadzieje, że za wszystkie książki, które wymieniłaś się zabiorę. Słyszałam o nich, a wakacje to najlepszy czas na przeczytanie ich. Szklany Tron uwielbiam i muszę się zabrać za kolejne części!

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sięgnąć koniecznie po "Oddam ci słońce".

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny post :) W wakacje mam zamiar zabrać się za "Percy'ego, może sięgnę też po "Szklany tron"

    OdpowiedzUsuń
  13. Oddam ci słońce jest cudowne <3
    A z okazji informacji o kolejnym tomie ST, który będzie z perspektywy mojego ukochanego Chaola, to się zastanawiam, czy nie wrócić do czytania ST. Chociaż wciąż nieprzychylnie łypię na trzeci tom. Jakoś nie mam ochoty dalej tego czytać, ale z drugiej... cały tom z perspektywy Chaola?! Kurczę. :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma tych książek na mojej wakacyjnej liście. Część to zwyczajnie nie mój gust

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam w planach nadrobić Szklany Tron (jestem jak na razie na 3 tomie). Percy'ego bardzoo chce przeczytać, ale nie wiem czy uda mi się w te wakacje. Ciekawi mnie jeszcze "Oddaj mi słońce" już całkiem długo zbieram się do przeczytania tej książki i myślę, że wakacje to najlepszy czas, żeby to nadrobić!
    Pozdrawiam. ❤

    http://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja nie polecam "Szklanego tronu"! Bohaterka była niezwykle irytująca, udawała kogoś, kim nie jest (zamiast siejącej postrach zabójczyni jawiła się jako rozpuszczona damulka), a faceci... byli nijacy. Kompletnie nijacy. Także no, mam chyba uraz do prozy Maas. XD

    Za to pod Percym się podpisuję. Seria nie jest idealna, ma pewne wady (w tym fakt, że momentami jest naiwna), ale daje naprawdę sporo rozrywki, posiada humor i sporą dawkę mitologii i to jest fajne!

    O pozostałych powieściach niestety się nie wypowiem, po prostu ich nie czytałam. Chociaż wciąż rozważam "Oddam ci słońce". Niby to nie moja tematyka, ale jednak coś mnie ciągnie do tego tytułu. ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. W ubiegłe wakacje przeczytałam Szklany tron. W te zamierzam zabrać się za kontynuacje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam w planach post o książkach na wakacje i u mnie również pojawią się dwie wymienione u Ciebie książki, więc chyba nie muszę pisać, że stuprocentowo się z Tobą zgadzam :D Większość już mam za sobą, a wakacje spędzę z kontynuacją Szklanego tronu :)
    Pozdrawiam :)
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo tak Szklany tron jak najbardziej <3 Zmotywowałaś mnie, żeby w wakacje nadrobić Złodzieja pioruna :D Mam go na półce już ponad pół roku i nadal nie przeczytałam :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  20. "Szklany tron"? Zdecydowanie jestem na TAK. :D Wciąż muszę przeczytać tą ostatnią część. :P
    Percy nie dla mnie. Próbowałam ją czytać, ale musiałam ją odłożyć, bo mnie kompletnie nie zainteresowała i nie zaciekawiła. xd
    "Dziewczyna i chłopak wszystko na opak" już dodany do mojej listy czytelniczej. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  21. "Szklany tron", "Percy Jackson" i "Oddam ci Słońce" są na moim TBR od dawna, ale jakoś zbyt wciągnęłam się w Cassandre Clare, żeby zaczynać jakiekolwiek inne książki czy serie. Myślę, że sięgnę po nie dopiero jak przeczytam wszystkie książki o Nocnych Łowcach.

    https://holding-some-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 oddam ci książkę , Blogger