piątek, 24 lutego 2017

Książki, na które czekam #1

Zawsze z niecierpliwością wyczekuję filmiku Marthy Oakiss o nowościach wydawniczych (link do kanału). Uwielbiam odkrywać nowe książki warte uwagi i sukcesywnie dopisywać je do listy do przeczytania. Dlatego stwierdziłam, że podzielę się z wami kilkoma pozycjami, których nie mogę się doczekać i najchętniej przyspieszyłabym czas, żeby mieć je już w swoich łapkach.


Na pierwszym miejscu jest książka, która ma premierę już pierwszego marca, a więc za kilka dni. Mowa tu o tomiku poezji Rupi Kaur. Mleko i miód to zbiór wierszy, który ukaże się w Polsce nakładem wydawnictwa Otwartego. Zrobiły one furorę zarówno na polskim jak i zagranicznym bookstagramie i w pewnym momencie widniały praktycznie na każdym zdjęciu. Zaciekawiona ich fenomenem postanowiłam poszperać trochę w internecie i przepadłam. Ujęły mnie swoją prostotą i już nie mogę się doczekać, kiedy będę mogła zapoznać się ze wszystkimi.


O kolejnej książce chyba nie muszę za dużo pisać. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć oryginalny scenariusz to film o Newcie Scamanderze przeniesiony na papier. Mimo, że to tylko scenariusz, to ja jako ogromna fanka Harry'ego muszę go mieć w swojej kolekcji, poza tym popatrzcie tylko na okładkę, będzie pięknie zdobić moją biblioteczkę.





Następne trzy książeczki również pochodzą ze świata Harry'ego Pottera, a mowa tutaj o Baśniach barda Beedle'a, Quidditchu przez wieki i Fantastycznych zwierzętach i jak je znaleźć. Ten post będzie zdominowany przez twórczość J.K. Rowling, ale nic nie poradzę na to, że wydawnictwo tak nas rozpieszcza. Wszystkie te podręczniki miałam okazję już czytać, ale niestety nie mam swoich egzemplarzy, więc teraz będzie idealna okazja do nabycia ich z pięknymi ilustracjami w środku.




Colleen Hoover uwielbiam, więc nic dziwnego, że jej książki musiały pojawić się w tego typu poście. Confess i It ends with us mają zostać wydane u nas jeszcze w tym roku. Druga z nich uważana jest za najbardziej dojrzałą i jednocześnie najlepszą książkę tej autorki, więc tym bardziej nie mogę się doczekać kiedy będę mogła wyrobić sobie o niej własne zdanie. Mam również nadzieję, że wydawnictwo zdecyduje się zostawić oryginalne okładki, jak to było w przypadku November 9, bo są prześliczne.

Ostatnia, ale nie mniej wyczekiwana nowość to Lord of Shadow od Cassandry Clare. Jako nocny łowca całym sercem nie mogę przegapić tej premiery, tym bardziej, że Pani noc pozytywnie mnie zaskoczyła. Wiem, że Cassie w swoich książkach stosuje ten sam schemat, ale nic nie poradzę na to, że nie potrafię porzucić tego uniwersum i czytam wszystko co zdecyduje się wydać. Z tą książką jest tylko taki problem, że jej zagraniczna premiera jest dopiero w maju i nie mam pojęcia kiedy ukaże się w Polsce. Jestem również ciekawa jak bardzo tym razem schrzanią tytuł. Była Pani noc to może teraz czas na Lorda Cieni? Nawet nie chcę o tym myśleć i się na zapas denerwować.


Na ten moment to wszystkie książki, na które czekam z niecierpliwością. Napiszcie koniecznie do jakich premier wy odliczacie dni. :D

36 komentarzy:

  1. Ja też nie mogę się doczekać książek Colleen Hoover!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie mogę się doczekać książek Hoover, bo nie umiem zbyt dobrze czytać po angielsku żeby przeczytać oryginał haha :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niby umiem, ale ich cena mnie przeraża :o

      Usuń
  3. W zasadzie to czekam na wszystkie książki, które wymieniłaś w tym poście. W marcu wychodzi ich tyle, że nie mam pojęcia jak znajdę pieniądze - i czas - na ich przeczytanie. Co prawda nie słyszałam o tych 2 książkach Colleen Hoover, ale po przeczytaniu Never never i November 9 - i zobaczeniu tych pięknych okładek - myślę, że się skuszę. Dodatkowo czekam na Zakazane życzenie, Głębie challengera i Królestwo kanciarzy - genialny tytuł, prawie tak, jak wspomniany przez ciebie Lord cienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakazane życzenie ma taką piękną okładkę. <3 a szóstka jeszcze przede mną, ale tytuł drugiej części to jakiś żart, królestwo kanciarzy hehe, nie wiem kto to wymyśla...

      Usuń
  4. Oooo Harry <3 Ja też baaardzo chcę te książki co tutaj wymieniłaś <3
    Pozdrawiam! ;)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. nie słyszałam o tej książce, ani o pierwszym tomie, warto czytać? :)

      Usuń
  6. Ja puki co nie mogę się doczekać "Mleko i miód".
    Jestem bardzo ciekawa tej pozycji :D

    Pozdrawiam
    http://kaktusik-miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją już kupować na Znaku, wczoraj mi przyszła i zdążyłam ją nawet przeczytać. :)

      Usuń
  7. Jak się cieszę, że udało mi się przeczytać już powieść pani Colleen Hoover, czyli "It Ends With Us". Wspaniała ♥
    Może gdy znajdę sobie "Confess" w oryginale w przystępnej cenie, kupię również i tą powieść :D
    "Pani noc" wciąż dopiero przede mną. :P

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę ci bardzo, mój portfel niestety za bardzo się buntuje i nie chce wydawać 50-60 zł na książkę :(

      Usuń
  8. Aaa też nie mogę się doczekać nowych książek Colleen Hoover <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Colleen Hoover to jedna z moich ulubionych autorek i chciałabym już mieć te dwie nowości u siebie na półce :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że wydawnictwo zaopatruje nas w te świetne książki :)

      Usuń
  10. Też nie mogę się doczekać kiedy w moje ręce trafi tomik poezji Rupi Kaur, chociaż opinie o "Mleku i Miodzie" są bardzo podzielone. :/
    Na "Lord of Shadow" i "Opowieści z akademii Nocnych Łowców" (chociaż ta książka chyba już jest dostępna na polskim rynku) również czekam, ale z cierpliwością, ponieważ najpierw muszę skończyć cykl Diabelskich Maszyn i przeczytać "Pani Noc".

    Pozdrawiam,
    czytaniamania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na książki Colleen :D A skąd wiesz, że będą wydane w tym roku? :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydawnictwo jakiś czas temu to ogłaszało, pierwsza z nich ma pojawić się w maju, a druga bodajże w październiku, ale nie jestem na 100% pewna. :)

      Usuń
  12. Większość z tych książek jest mi raczej obojętna, ale pewnie się skuszę na Colleen Hoover. A "Mleko i Miód" mam już za sobą i średnio mi się podobało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również już zapoznałam się z tymi wierszami i chodź niektóre nie były dla mnie to cały tomiki oceniam dość pozytywnie. :)

      Usuń
  13. Oj moja lita książek na które czekam jest o wiele dłuższa. Na pierwszym miejscu znajduje się "Pieśń jutra" na którą czekam już prawie dwa lata! Również czekam na "Lord of Shadows" szczególnie po "Pani Noc" po której chcę więcej :D Nie mogę się również doczekać książeczek HP które wymieniłaś (dobrze, że one już niedługo). Na "it ends with us" również czekam, ale dlaczego ta książka ukaże się dopiero pod koniec roku? :( "Confess" już czytałam i gorąco polecam <3 Owen to moja ukochana postać Hoover :D "Mleko i miód" też już czytałam, jednak mnie ta prostota rozczarowała. Zdecydowanie nie moje klimaty, ale to dlatego, że w poezji jestem wybredna i wymagająca, i jednak chyba wolę i doceniam bardziej tę "klasyczną" formę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym szybciej zabrała się za czas żniw czekający już od dawna na półce pewnie czekałaby razem z tobą na trzeci tom :D

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. tak to jest jak się pisze post Bóg wie jak dawno :D
      oczywiście, że czekam na Zakazane życzenie i ta obłędna okładka 😍

      Usuń
  15. Mleko i Miód już jest na znaku za 24, a podręczniki z Harrego po 16 zł na naregale.pl i po 18 w Empiku😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie wiem i już nawet przeczytałam :D a na podręczniki poczekam chyba do premiery :)

      Usuń
  16. Mleko i Miód miałam okazję już czytać, scenariusz Fantastycznych Zwierząt po angielsku w tej pięknej, twardej oprawie z obwolutą czeka już na mojej półce :) Muszę położyć łapki na tych 3 "książeczkach" J.K. Rowling, bo wyglądają magicznie! A po Hopeless jakoś nie ciągnie mnie do Colleen Hoover, nie wiem :( @rozczytane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę tego wydania fantastycznych :( mleko i miód już za mną i muszę przyznać, że polskie tłumaczenie nie dorównuje oryginalnej wersji :/

      Usuń
  17. Czekam na wszystkie książki oprócz pierwszej😄 Zwłaszcza J.K. Rowling i Cassandre Clare😄😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że czas szybko nam minie :)

      Usuń
  18. Czekam na twórczość naszej kochanej pani Rowling oraz na "mleko i miód" mimo, że czytałam go w oryginale to zastanawiam się nad kupnem w wersji polskiej.

    Pozdrawiam cieplutko <3
    https://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polska wersja nie dorównuje oryginałowi, więc za dużo nie stracisz, jak jej nie kupisz :)

      Usuń
  19. Czekają nas same cudeńka! :)

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 oddam ci książkę , Blogger